Projekt Monitoring slovenskej teatrologickej literatúry vytvoril jedinečný priestor pre odbornú kritickú reflexiu pôvodných slovenských teatrologických publikácií, ktoré vznikli v rokoch 2018 – 2021. Jeho výstupmi bolo 14 odborných recenzií/kritických štúdií od 12-tich odborníkov a odborníčok v oblasti teatrológie, literárnej vedy a jazykovedy. Rozsah recenzií je unikátny: 4 – 15 normostrán, každá prešla dvoma kolami odborných a jazykových korektúr. V slovenskom kultúrnom kontexte tak vznikol jedinečný priestor pre literárno-divadelnú recenzistiku. Recenzované boli výnimočné publikácie o dejinách slovenského divadla (Dejiny slovenského divadla II., Dejiny slovenskej dramatiky bábkového divadla, Bábky na česko-slovenskej medzi), o výnimočných divadelných osobnostiach zo Slovenska i zahraničia (M. Lasica/M. Ormandík: V krátkosti, Po/doby Petra Karvaša, Horák – Polák : Hovory o divadle, Max Reinhardt a Bratislava, Divadlo prekračuje hranice Chéreau – Mnouchkine – Wilson), o významných divadelných zoskupeniach (Debris Company, Blaho Uhlár a Disk), o dramatických textoch a jej kontextoch (Green drama, Umelecký obraz ľudského znevýhodnenia v dráme pre deti a mládež : 1850 – 2020), o zborníkoch z teatrologických konferencií (Témy na okraji záujmu) a tiež jediný slovenský divadelný slovník (Slovník divadelných profesionalizmov). V prípade niektorých publikácií ide o ich jedinú odbornú reflexiu.
Ďalším výstupom Monitoringu teatrologickej literatúry je logo projektu a nová webová stránka, ktorá konceptualizuje reflexiu divadelného diania na Slovensku – vidíme na nej zároveň výstupy divadelnej kritiky (Monitoring divadiel) i divadelnej teórie a histórie (Monitoring teatrologickej literatúry), ktoré vo vzájomných interakciách vytvárajú divadelnovedný kontext.
Projekt Monitoring teatrologickej literatúry podporil Fond na podporu umenia ako hlavný partner.
Jeho koordinátorkou bola Diana Laciaková.
V prípade, že sa združeniu podarí získať ďalšie finančné prostriedky, bude v projekte pokračovať.
Diana Laciaková žije v Bratislave a v Prešove. Absolvovala štúdium estetiky, slovenského jazyka a literatúry na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove (2012). Počas štúdia získala štipendium na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe a na Akadémii múzických umení v Prahe (2009/2010). V rokoch 2012 – 2018 pôsobila ako interná vedecká ašpirantka v Ústave divadelnej a filmovej vedy Slovenskej akadémie vied v Bratislave.
V rokoch 2017 – 2018 pôsobila v Divadelnom ústave v Bratislave. Od roku 2006 pracuje pre Súťaž umeleckej tvorivosti vysokoškolákov – Akademický Prešov. Od roku 2018 je členkou výboru Slovenského centra AICT a kooordinátorkou projektu Monitoring divadiel na Slovensku. Od roku 2023 je šéfredaktorkou online platformy pre neprofesionálne divadlo a umelecký prednes javisko.sk.
Zameriava sa na témy súčasného slovenského divadla, alternatívneho divadla, dokumentárneho divadla, divadla a estetiky/filozofie/sociológie. Zaoberá sa tiež rozhlasovou dramatickou tvorbou, divadlom poézie, umeleckým prednesom a fenoménom študentského a ochotníckeho divadla.
Spolupracuje so Slovenským rozhlasom RTVS, regionálnymi osvetovými centrami a ďalšími kultúrnymi a pedagogickými inštitúciami. Venuje sa lektorskej a porotcovskej činnosti a tiež jazykovej redakcii umeleckých a odborných textov.