(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.data-privacy-src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-58937473-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Slovenské divadlo tanca, Bratislava

Tanec nad jazerom

Snaha o znovuvytvorenie, aktualizáciu klasického umeleckého diela, ktoré má svoju silne kodifikovanú podobu, si vyžaduje viac ako len dokonale prepracovanú koncepciu a nastolenú novú poetiku. Vyžaduje si predovšetkým odvahu. Odvahu niesť možné trvalé následky v prípade neúspechu a odvahu sa vôbec postaviť proti zakonzervovanej forme a pokúsiť sa ju narušiť, respektíve vytvoriť formu komplexnú a novú.

Labuťko alebo svet pred zrkadlom

Labutie jazero je v baletnom svete synonymom dokonalosti. Geniálna hudba Piotra I. Čajkovského, neprekonateľná choreografická koncepcia Máriusa Petipu a Leva Ivanova, dvojrola Odetty-Odílie, predstavujúca v kariére každej primabaleríny absolútny vrchol – to všetko je už takmer sto päťdesiat rokov zárukou úspechu. Táto ešte vždy dojímajúca rozprávka pre dospelých je zároveň obrazom fungovania a hierarchizácie baletu s presne určeným miestom pre každého - od prvého sólistu až po komparz.

Go to Top