(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.data-privacy-src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-58937473-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Festival v Pesare potvrdil svoju značku

Home/Recenzie / Monitoring divadiel/Festival v Pesare potvrdil svoju značku
Premiéra10. septembra 2019

Festival v Pesare potvrdil svoju značku
 
Exkluzívna dramaturgia, svetová spevácka špička, vynikajúci dirigenti – takto opísala tohtoročný Rossiniovský operný festival v Pesare (11. 8. – 23. 8.) operná kritička Michaela Mojžišová v článku pre Hudobný život, ktorý vyjde v jeho septembrovom čísle. Festival oslávil v auguste okrúhle štyridsiate narodeniny a gratulantom opäť podľa nej servíroval bohaté menu.
Aj kritik Pavel Unger si myslím, že tento festival potvrdil silu a rešpekt značky. “Štyridsiaty ročník operného festivalu, ktorý v Pesare, prímorskom rodisku Gioachina Rossiniho rozhodujúcou mierou napomohol k renesancii zabudnutej časti skladateľovej tvorby (predovšetkým v žánri opera seria a semiseria), organizátori rozložili, ako zvyčajne, do dvoch augustových týždňov. Predchádzala im Accademia Rossiniana, pomenovaná podľa Alberta Zeddu, interpretačné kurzy, z ktorých opäť vzišlo nové obsadenie Cesty do Remeša,” napísal do článku, ktorý vyšiel 26. augusta 2019 na webe Opera Slovakia. Ako píše Unger, vďaka Rossini Opera Festivalu spoznáva medzinárodné publikum postupne všetky skladateľove javiskové diela , počnúc mladíckymi titulmi cez veľké buffy (Taliankav Alžíri, Turek v Taliansku, Barbier zo Sevilly), opery vážne (Tancredi) a polovážne (Straka zlodejka, Torvaldo e Dorliska, Matilde di Shabran). Ďalej cez osem drám písaných pre Neapol, až po „benátsku“ Semiramide a opusy komponované pre Paríž. Od talianskej Cesty do Remeša a jej francúzskej paralely Grófa Oryho, druhej verzie Mojžiša, cez Mohameda II., zmeneného na Obliehanie Korintu, až po Viliama Tella.
Štyridsaťročná história zároveň odhaľuje azda tri generácie virtuóznych sólistov, od hviezd ako Caballé, Ricciarelli, Gasdia, Cuberli, Devia, Horne, Valentini Terrani, Merritt, Araiza, Matteuzzi, Ford, Ramey, Bruscantini (to je len časť slávnych mien), cez nespočetnú plejádu dnešnej strednej generácie (jeden za všetkých: Juan Diego Flórez), až po neustále sa rozmnožujúce mladé talenty. Samozrejme, Rossini Opera Festival sa popri operách systematicky venuje vokálno-symfonickým opusom Rossiniho a sólistickým recitálom. Viac si prečítate na:
https://operaslovakia.sk/styridsatrocny-rossini-opera-festival-potvrdil-silu-a-respekt-znacky/
 
hc.sk/hudobny-zivot/clanok/zahranicie/1605-pesaro-styridsatrocny-jubilant/
Michaela Mojžišová, Pavel Unger
Návšteva festivalu v Pesare bola  zaradená do plánu zahraničných mobilít Slovenského centra AICT, ktoré získali podporu z grantu podaného na Fond na podporu umenia v roku 2019.

Michaela Mojžišová absolvovala hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, v roku 2010 tu obhájila vedecký titul PhD. Venuje sa kritickej a publicistickej činnosti v oblasti operného divadla, je autorkou monografie Od Fausta k Orfeovi. Opera na Slovensku 1989 – 2009 vo svetle inscenačných poetík. Pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy Slovenskej akadémie vied. Je hlavnou redaktorkou časopisu Slovenské divadlo a odbornou redaktorkou mesačníka Hudobný život.

Uverejnené: 10. septembra 2019Kategórie: Recenzie / Monitoring divadiel

Recenzentka: Michaela Mojžišová

Michaela Mojžišová absolvovala hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, v roku 2010 tu obhájila vedecký titul PhD. Venuje sa kritickej a publicistickej činnosti v oblasti operného divadla, je autorkou monografie Od Fausta k Orfeovi. Opera na Slovensku 1989 – 2009 vo svetle inscenačných poetík. Pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy Slovenskej akadémie vied. Je hlavnou redaktorkou časopisu Slovenské divadlo a odbornou redaktorkou mesačníka Hudobný život.

Posledné recenzie

Zanechajte komentár

Michaela Mojžišová absolvovala hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, v roku 2010 tu obhájila vedecký titul PhD. Venuje sa kritickej a publicistickej činnosti v oblasti operného divadla, je autorkou monografie Od Fausta k Orfeovi. Opera na Slovensku 1989 – 2009 vo svetle inscenačných poetík. Pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy Slovenskej akadémie vied. Je hlavnou redaktorkou časopisu Slovenské divadlo a odbornou redaktorkou mesačníka Hudobný život.

Go to Top